Монако Швеція Мексика Йорданія Аргентина Італія Греція Туреччина Фінляндія Німеччина Нова Зеландія Іспанія Франція Японія Уельс
   

 
Наступне раллі
Ралі Мексики

Себастьян Льоб -116
Маркус Гронхольм -112
Мікко Хірвонен -99
Даніель Сордо -65
Петтер Сольберг -47
Хенінг Сольберг -34
Кріс Аткінсон -31
Я.-М. Латвала -30
BP Ford -212
Total Citroen -183
Subaru -87
Stobart Ford -81
OMV Kronos -45
Munchi's Ford -14

   23.10.2017, 22:55   

 

 

 

 

               

19-21/02- Rallye Monte Carlo         9-11/02- Swedish Rally         16-18/02- Rally Norway            9-11/03- Rally Mexico            30/03-1/04- Rallye de Portugal            4-6/05- Rally Argentina            18-20/05- Rally Italia Sardegna            1-3/06- Acropolis Rally of Greece            3-5/08- Rally Finland            17-19/05- Rallye Deutschland            31/08-2/09- Rally New Zealand            5-7/10- Rallye de France - Tour de Corse             12-14/10- Rallye de Espana            26-28/10- Rally Japan            16-18/11- Rally Ireland            30/11-2/12- Wales Rally GB   

Вітаємо Вас, Гость

Головна » Uddeholm Swedish Rally
   Uddeholm Swedish Rally
По ідеї, коротенька стартова спецділянка в Карлстаді (1,86 км) зовсім нічого не вирішувала б – невелике шоу на льодовій трасі, ніхто не ризикує, всі готуються до справжніх спецділянок. Але все-таки результати прологу мимовільно примусили замислюватися, особливо якщо ще і пригадати всі події останніх днів – під час ознайомлення з трасою і на шейкдауні.
Нинішня ненормальна зима стала колосальним головним болем для всіх без виключення. Команди відчайдушно шукали можливість хоч десь потренуватися на снігу (Citroen Sport свого часу навіть відправився в Альпи, де і відшукав сніг мало не на трикілометровій висоті). А організатори шведського ралі, здається, в якийсь момент навіть змирилися з перспективою провести свою неповторну зимову гонку у вигляді самого нормального гравієвого раллі – сніг був геть відсутній, а температура глумливо трималася на відмітці вище нуля! Але в останні два тижні все змінилося на краще – вдарили цілком пристойні десятиградусні морози, почалися снігопади.



Проте під час ознайомлення швидко з'ясувалося, що снігу все одно дуже мало – було достатньо лише пару раз проїхати по трасі на цивільній машині, як відразу появлявся грунт. Легко представити, на що перетвориться покриття, коли по ньому пару раз промчить в бойовому режимі караван з півсотні одиниць «повнокопитної» техніки! А вже про знамениті сніжні бар'єри на узбіччях, на які так зручно «спиратися» при проходженні поворотів, і мріяти не доводилося. Отже по ходу гонки всім доведеться вирішувати дві основні проблеми – як справитися з високою швидкістю (на шпильках по гравію машини звичайно летять як винищувачі!) і як зберегти більше шпильок в своїх шинах (на тому ж гравії зимова шипована шина може «облисіти» буквально за пару хвилин).



Головною подією шейкдауна, як не крути, став успіх Subaru – на нових для себе шинах BFGoodrich обидва екіпажі показали результати, які дозволили їм потрапити в трійку кращих! І якщо третє місце Петтера Сольберга нікого особливо не здивувало (все-таки скандинав!), то кращий час Кріса Аткінсона вже тягне на пристойний сюрприз – здається, австралієць цього року зможе нарешті продемонструвати все, на що він здатний на трасі! Хоча все-таки не варто загадувати – сезон тільки-тільки стартував і попереду ще півтора десятка гонок. А ось як брати Сольберги, Петтер і Хеннінг, зможуть виступити в Швеції – це питання не в приклад серйозніше! Обидва умудрилися в останню мить серйозно простудитися, підхопили температуру – і шейкдаун обидва змогли відкотити тільки після прийому хорошої порції ліків. Причому Петтера вистачило тільки на три проїзди, після чого пілот негайно відправився в готель відлежуватися і лікуватися далі.



При підготовці траси прологу в Карлстаді організатори відвели душу – протягом декількох днів регулярно поливали трек водою, поки не одержали шар льоду товщиною в 15 см! Тут вже ніякі шпильки не допоможуть докопатися до грунту – пілоту залишається тільки призвати на допомогу всі свої відчуття і акуратно вальсувати на льоду, не знижуючи при цьому швидкості! І в таких умовах всіх перевершив Тоні Гардемайстер – фінн філігранно проковзнув до самого фінішу і став першим лідером нинішнього Uddeholm Swedish Rally, випередивши при цьому на півсекунду Грьонхольма. А ось Себастьян Льоб несподівано „облажався” – не зміг вчасно рушити на старті, у результаті програв вісім секунд і кваліфікувався лише двадцятим. Не кращий початок гонки для ельзасца – все ж ці сім-вісім секунд у лідерів-скандінавів відіграти буде дуже і дуже нелегко. Та і взагалі Себастьян, схоже, налаштований не дуже оптимістично – після ознайомлення вже не раз згадав про те, що траса шведського ралі в нинішньому вигляді йому жахливо не подобається!



Проте, напевно, всі події прологу померкнули на фоні абсолютно приголомшливих «подвигів» аргентинця Хуана-Пабло Райеса! Добре відомо, що при ознайомленні з трасою і організатори, і дорожня поліція строго стежать за дотриманням швидкісного режиму – за перевищення швидкості звичайно карають досить серйозно. В кращому разі виписують пристойний грошовий штраф, а особливо злісним порушникам можуть і часовий штраф впаяти – достатньо пригадати, як минулого року Метт Уїлсон був вимушений стартувати в Британії з хвилинним штрафом. Але в Швеції аргентинський пілот команди Munchi’s Ford Rally Team побив всі рекорди – чотири хвилини (!!!) пенальті і 15 тисяч євро грошового штрафу! В це важко повірити, але аргентинця протягом тих двох днів, поки йшло ознайомлення з трасою, зловили на перевищенні швидкості 29 разів! Без коментарів.

Торішній чемпіонат світу привчив всіх до того, що боротьба за перемогу є винятковим привілеєм Себастьяна Льоба і Маркуса Грьонхольма – і всі інші, включаючи навіть екс-чемпіона світу Петтера Сольберга, як би виступають лігою нижче. Проте цього разу в Швеції знайшлося немало охочих посперечатися з визнаними фаворитами, причому навіть небезуспішно! Але зрештою ініціативу все одно перехопили Грьонхольм з Льобом.
П'ятнична частина Uddeholm Swedish Rally носила характер спринту – сім спецділянок, трохи більше сотні кілометрів бойової дистанції. Деякі допи на зразок 22-кілометрового «Лікенаса» або майже 25-кілометрового «Варгасена» викликали щиру пошану, але все-таки справжні випробування чекали учасників в суботу-неділю з їх серією спецділянок протяжністю від 25 до 35 кілометрів! Втім, і в п'ятницю можна було серйозно поплатитися за недооцінку траси - особливо після того, як нічний снігопад капітально засипав трасу і примусив всіх серйозно розміркувати над вибором гуми.

Першим, хто зумів отримати користь з умов, що раптово змінили, на трасі, став Петтер Сольберг – норвежець ефектно виграв першу ж п'ятничну спецділянку і вперше після торішнього Telstra Rally Australia очолив гонку! Але торішня, хоча і трохи модернізована Subaru Impreza WRC 2006, все-таки поступається в швидкості прекрасному Ford Focus RS WRC 06 Грьонхольма і новітньому Citroen C4 WRC Льоба – не дивлячись на відчайдушний опір, Петтер хочеш не хочеш вимушений здати свої позиції і поступово з'їхав на третє місце.




Вразив і Джіджі Галлі, який вранці в п'ятницю продемонстрував дивовижну жвавість – другий на СУ2 і перший на СУ3, після чого навіть піднявся на друге місце в загальному заліку! Результат дивовижний хоча б тому, що італієць вперше стартував на новому для нього автомобілі Citroen Xsara WRC, за кермом якого фактично не провів ні єдиного дня серйозних тестів – не рахуючи декількох обкатувальних кілометрів на фірмовому полігоні Citroen Sport під Парижем. А якщо ще пригадати, що Xsara WRC ніколи ще не виступала на шинах Pirelli (принаймні, в рамках чемпіонату світу) – то подвиги Галлі стали справжньою сенсацією! Але гарячність італійця вже не вперше зіграла з ним поганий жарт – на п'ятій спецділянці Джіджі на повному ходу не вписався в поворот і міцно застряг на чотири хвилини в заметі. Пізніше Галлі не втомлювався гучно проклинати себе за необережність і привселюдно оголосив себе справжнім дурнем, що зробив воістину ідіотську помилку!



Про те, якої напруги досягла боротьба в п'ятницю, яскраво свідчили два наступні факти: перші п'ять спецділянок виграли різні пілоти, а після СУ5 десять перших екіпажів уклалися менш ніж в сорок секунд! Але вже відчувалося, що ініціативу поступово перехоплюють фордівці – Грьонхольм виграв в п'ятницю три допи, завдяки чому повільно, але впевнено висувався в лідери гонки. Не дуже від нього відставали і Мікко Хірвонен з Хеннінгом Сольбергом, що влаштувалися на четвертому-п'ятому місцях – і ця фінсько-норвезька парочка була готова у будь-який момент витурити Петтера Сольберга з третього ступеня подіуму! Та і Тоні Гардемайстер, що проводив всього лише другу гонку на не найшвидшому і новому Mitsubishi Lancer WRC 05, упевнено тримався за Мікко з Хеннінгом.



Проте Себастьяну Льобу вже у котрий раз за останні два роки належить в гордій самотності витягувати команду, і заразом битися зі всією «фордівскою» армадою. Друге місце ельзасца на новому автомобілі C4 WRC і зі всього лише десятисекундним відставанням від лідера – це чудовий результат для Швеції, де скандинавські пілоти звичайно творять все, чого тільки душа побажає! Але коли на самому старті гонки жорстоко провалюється другий номер команди і потім весь день бовтається десь в другому десятку, причому з вельми посередніми результатами на допах – для Citroen Sport ця не найприємніша подія.
З кожною пройденою спецділянкою залишається все менше сумнівів в тому, що скандинави в черговий раз виграють Uddeholm Swedish Rally, а Маркус Грьонхольм у разі успіху по кількості перемог (п'ять) на шведському етапі чемпіонату світу порівняється з легендарним шведом Стігом Бломквістом. І навряд чи повториться чудо 2004 року, коли Себастьян Льоб став першим нескандинавським пілотом, що виграв в Швеції.
Напередодні в п'ятницю якось не відразу був помічений той цікавий факт, що організатори Uddeholm Swedish Rally приготували відразу два міні-спецучастка. Гонка повинна була стартувати і фінішувати льодовим суперспешелом в Карлстаді, зате в п'ятницю і суботу ввечері глядачів чекали битви на традиційній крихітній спецділянці в Хагфорсе. І саме в суботу в Хагфорсе відбувся навряд чи не головний сюрприз нинішньої гонки – перемогу на допі відсвяткував 19-річний норвежець Мадс Остберг, для якого старт в Швеції став лише четвертим на етапах чемпіонату світу!



Коли техніка у повному порядку, змагатися з Маркусом Грьонхольмом на сніжних трасах – задача майже нереальна! Так було за часів його виступів як на грізному Peugeot 206 WRC (три перемоги в Швеції в 2000-2003 роках). Так відбувається і на нинішньому прекрасному Ford Focus RS WRC 06 – фінн на ньому вже виграв рік тому, а зараз дуже і дуже близький до повторення торішнього успіху. І коли в суботу Маркус майже невимушено виграв п'ять спецділянок підряд – то навіть у неймовірно настирливого і чіпкого Себастьяна Льоба, здатного видряпати перемогу в будь-яких умовах і в будь-кого, навряд чи виникли якісь сумніви в тому, що успіх випаде на частку Грьонхольма.



Треба віддати належне Себастьяну – ельзасец чинив опір до останнього і в суботу вранці навіть трохи скоротив своє відставання від лідера. А вже божевільний поєдинок Грьонхольма і Льоба на найдовшій спецділянці «Лільендаль» прикрасив би будь-яку гонку – на дистанції в 34,54 км фінн випередив француза всього лише на 0,6 секунди! Це була вже боротьба не стільки на межах можливостей пілотів, скільки на межі можливості техніки! Саме на таких допах-гігантах починаєш розуміти, наскільки ж близькі по своїх характеристиках і можливостях сучасні автомобілі категорії WRC.
Проте трохи пізніше Маркус ще трохи додав в швидкості і досить швидко відірвався від Себастьяна на півхвилини з гаком. Вирішальну роль в суботу зіграв вибір покришок – цього разу Грьонхольм начисто переграв Леба, що славиться своїм ледве чи надприродним умінням вгадати з підбором шин! Після двох підряд з тріском програних допів француз визнав – так, не вгадав з довжиною шпильок, через що трохи втратив в швидкості. Але цього «трохи» цілком вистачило, щоб Грьонхольм відразу одержав пристойну фору за часом.



А ось Subaru в черговий раз зіткнулася із звичною проблемою, що стала вже, – як тільки з'ясовується, що техніка виявилася життєздатною і не почала розсипатися на перших же кілометрах, пілоти негайно кидаються в бій стрімголов! І в більшості випадків виявляються жорстоко покараними за свою гарячність. І нинішнє шведське ралі не стало виключенням – Петтер Сольберг на повній швидкості так засадив свою Імпрезу в замет, що потім два з гаком десятка глядачів більше десяти хвилин не могли виколупати з снігу застряглу машину! Норвежець після цього відкатав ще пару допів, але вже без особливого ентузіазму – тридцять якесь там місце в загальному заліку не залишило ніяких надій на пристойний підсумковий результат. Тому команда і ухвалила рішення – Сольберг припиняє гонку, доліковує свою простуду, а машину приведуть в повний порядок перед Rally Norway, до якого залишилося менше тижня. Зате трохи порадував Кріс Аткінсон – австралієць хоча і не продемонстрував особливої жвавості на спецділянках, але проте тихенько просочився на шосте місце і почав вже з апетитом поглядати на п'яту позицію Даніеля Карлссона.



А ось битва за третє місце, що розвернулося між Мікко Хірвоненом, Хеннінгом Сольбергом і Тоні Гардемайстером, завершилася досить передбачливо. Спочатку була розкішна дуель, коли все троі встигли кілька разів помінятися місцями – але вже тоді відчувалося, що Хірвонен виявився трохи швидше і почав потихеньку видряпувати секунду за секундою. Але надвечір все кінчилося відразу! Спочатку у Гардемайстера полетів один з диференціалів, після чого фінн декілька десятків кілометрів тягнувся на задньопривідному Lancer WRC, а потім ще і нахапав 50 секунд штрафу за спізнення на контрольний пункт. Була надія, що Хеннінг Сольберг зуміє утриматися за Хірвоненом і в неділю нав'язати йому боротьбу за третє місце. Але все перекреслив невеликий інцидент на передостанній суботній спецділянці – сонце, що заходить, засліпило норвежця і пілот на якусь мить втратив трасу із виду. Цього цілком вистачило, щоб машину миттєво розвернуло, що коштувало Хеннінгу більше двадцяти секунд відставання від Мікко.

Історія любить повторюватися. Рік тому в Швеції Маркус Грьонхольм трохи не упустив перемогу, коли в останній день на його Focus RS WRC 06 раптово виникли технічні неполадки. Щось подібне трохи не відбулося і цього разу – Маркусу (та і не тільки йому!) довелося пережити немало неприємних хвилин, перш ніж піднятися на вищий ступінь подіуму.




Те, що творилося в неділю вранці в стані M-Sport, можна було охарактеризувати одним словом – паніка! Неприємність підкралася з тієї сторони, звідки її майже ніхто не чекав – вночі вдарили більш ніж двадцятиградусні морози. Неначебто звичайне явище для Скандинавії, правда? Ось тільки вранці з'ясувалося, що за ніч в закритому парку декілька новеньких Ford Focus RS WRC 06 «замерзнули» мало не на смерть – мороз майже на всіх машинах «прихопив» маслорадіатори! Те, що все відбувалося, надалі просто не укладалося в голові. Миттєво вибули відразу два екіпажі Stobart Motorsport, Ярі-Матті Латвали і Метта Уїлсона, чия техніка дуже швидко зупинилася через відсутність тиску масла!



Дісталося і обом заводським екіпажам BP Ford World Rally Team – Грьонхольму з Хірвоненом по дорозі на старт першої спецділянки припало гарненько поламати голови, щоб хоть якось прогріти маслорадіатори і при цьому не угробити двигуни. Все неначебто пройшло успішно, але нерви ця історія пошарпала всім! Тим паче, що на перших порах неможливо було зрозуміти, наскільки успішними виявилися спроби «розморозити» техніку – наприклад, в машині Хірвонена досить довго не працював обігрівач і пілот скаржився на справжній собачий холод в кабіні! На щастя, примара масового сходу досить швидко зникла – з семи екіпажів на Ford Focus RS WRC 06 зійшли «всього лише» два, Латвали і Уилсона-молодшого. Правда, навіть толком не відомо – а чи всі сім Фокусів замерзнули? Неначебто не було ніяких повідомлень про проблеми у Хеннінга Сольберга і обох аргентинських екіпажів, Луіса Перес Компанка і Хуана-Пабло Райеса.



Правда, подробиці тієї історії про «заморожені» Ford Focus RS WRC з’явилися набагато пізніше, вже після фінішу другої недільної спецділянки. Льоб навіть трохи пожалкував, що не дізнався про цей казус ранісінько – можна було б трохи ризикнути і спробувати атакувати перше місце Грьонхольма! Втім, в таке віриться насилу, знаючи прагматичність француза – сорок секунд на 80 км можна відіграти тільки в тому випадку, якщо у суперників на трасі виникнуть по-справжньому серйозні проблеми. І без цього у всіх учасників вистачало головного болю із страшним станом покриття на спецділянках – після першого ж проїзду поверхня траси перетворилася на фантастичну суміш з снігу, коленого льоду, гравію і дрібних валунів! Одного проїзду на довгому СУ «Бакка» (майже 31 км) було достатньо, щоб позбавитися мало не всіх шпильок на шинах! Загальну думку висловив Грьонхольм: «а що ми робитимемо в Карлстаді на льоді, якщо залишилися взагалі на «лисій» гумі?»

Вже у котрий раз пілоти Subaru виступають за одним і тим же сценарієм – спочатку створити собі більше проблем, щоб потім їх з честю подолати! В суботу зійшов відчайдушний рубака Петтер Сольберг, а в неділю за ним трохи не послідував Кріс Аткінсон – ще трохи, і команда покинула б Швецію з нульовим результатом. Але як австралієць вранці чудово атакував – виграв спецділянку, прорвався на п'яте місце і вже готувався до жорсткого захисту від атак Даніеля Карлссона. Проте сам все розгубив за три допи до фінішу, коли дуже агресивно спробував підрізати поворот – і у результаті жорстко приземлився в рів! Список пошкоджень вражав – пошкоджена передня підвіска, поломка напівосі, вибитий стабілізатор і скажений витік масла. З таким «букетом» звичайно паркують машину на узбіччі і чекають чергового прочухана від керівництва команди. Проте Кріс виявився на рідкість упертим і наполегливо тягнув до фінішу побиту Імпрезу, не дивлячись на багатохвилинні втрати часу – і все-таки завершив гонку на восьмому місці!




Найщасливішим же в неділю був, судячи з усього, Хеннінг Сольберг – до подіуму норвежець так і не дотягся, зате виграв спецділянку. Правда, після цього команда Stobart Motorsport переконливо попросила Хеннінга особливо не захоплюватися подвигами – і так вже два екіпажі з трьох вибули, причому буквально на рівному місці, а четверте місце в таких умовах нітрохи не гірше третього. І тепер старший з братів Сольбергів готується до своєї головної гонки цього року – домашнього Rally Norway, трасу якого Хеннінг знає краще, ніж хто-небудь. Чи зможе він поборотися за перемогу з Грьонхольмом і Льобом – це ще питання, але фініш на подіумі йому цілком під силу.



Цікаво, що протягом всіх трьох днів на рідкість стабільний виступ продемонстрували екіпажі OMV Kronos Citroen. До тих пір, поки Манфред Штоль з Даніелем Карлссоном нарешті не освояться з примхливими Citroen Xsara WRC – ніякого ризику і ніяких відважних атак на позиції лідерів! Але навіть метод «тихої сапи» приніс відмінні результати – обидва екіпажі у вісімці кращих плюс сім очок в командному заліку.



Особливої пошани заслуговує також шосте місце Тоні Гардемайстера – фінн на своєму Lancer WRC05 реально боровся за місце на подіумі і після всіх суботніх неприємностей фінішував шостим. Із стабільністю у Тоні як і раніше все у повному порядку – вже в другій гонці підряд набирає очки. Можливо, результати у Гардемайстера зараз не такі вражаючі, як минулого року (20 очок в 4 стартах) – але ж і нинішній Mitsubishi Lancer WRC05 не рівень торішнім Citroen Xsara WRC і Peugeot 307 WRC.



Після фінішу і церемонії нагородження почалася вистава під назвою: «Закон суворий, але такий закон!» Спочатку зняли невдачливого Хуана-Пабло Райеса (ще перед стартом гонки виклопотав 4 хвилини пенальті і 15 тисяч євро штрафу за регулярні перевищення швидкості) – в неділю на одній із спецділянок пілот їхав тільки в одній рукавичці, тобто, по букві закону, не був екіпірований належним чином. Як з'ясувалося, перед допом Райес міняв колесо і під час цієї операції десь втратив рукавичку! Трохи пізніше настигнула більш скандальна історія – за підсумками повторного технічного контролю був знятий переможець в заліку Production Car WRC, фінн Юхо Хяннінен. Як показав огляд, на Mitsubishi Lancer Evo IX переможця були встановлено три паливні насоси!



Uddeholm Swedish Rally. Підсумкове положення
1. Грьонхольм/Раутіайнен (FIN, Ford Focus RS WRC 06) 3:08.40,7
2. Льоб/Єлєна (F/MC, Citroen C4 WRC) + 53,8
3. Хірвонен/Лехтінен (FIN, Ford Focus RS WRC 06) + 1.41,5
4. Сольберг Х./Менкеруд (N, Ford Focus RS WRC 06) + 2.09,8
5. Карлссон/Жіроде (S/F, Citroen Xsara WRC) + 3.37,8
6. Гардемайстер/Хонканен (FIN, Mitsubishi Lancer WRC 05) + 3.54,2
7. Штоль/Мінор (А, Citroen Xsara WRC) + 5:12,5
8. Аткінсон/МакНілл (AUS, Subaru Impreza WRC 2006) + 6.04,7

Чемпіонат світу
1. Льоб – 18
2. Грьонхольм – 16
3. Хірвонен – 10
4. Сордо – 8
5. Аткінсон – 6
6. Сольберг Х. – 5
7. Гардемайстер – 5
8. Карлссон – 4

Кубок конструкторів
1. Citroen Sport – 27
2. BP Ford World Rally Team – 26
3. Subaru WRT – 10
4. OMV Kronos Citroen – 9
5. Stobart Ford – 6

Переглядів: 480

© 2007
Sasha Pidlusky
Ivano-Frankivs'k
Головна | Результати | Раллі | Команди | Пілоти | Календар | Історія | Галерея