Монако Швеція Мексика Йорданія Аргентина Італія Греція Туреччина Фінляндія Німеччина Нова Зеландія Іспанія Франція Японія Уельс
   

 
Наступне раллі
Ралі Мексики

Себастьян Льоб -116
Маркус Гронхольм -112
Мікко Хірвонен -99
Даніель Сордо -65
Петтер Сольберг -47
Хенінг Сольберг -34
Кріс Аткінсон -31
Я.-М. Латвала -30
BP Ford -212
Total Citroen -183
Subaru -87
Stobart Ford -81
OMV Kronos -45
Munchi's Ford -14

   20.04.2024, 01:05   

 

 

 

 

               

19-21/02- Rallye Monte Carlo         9-11/02- Swedish Rally         16-18/02- Rally Norway            9-11/03- Rally Mexico            30/03-1/04- Rallye de Portugal            4-6/05- Rally Argentina            18-20/05- Rally Italia Sardegna            1-3/06- Acropolis Rally of Greece            3-5/08- Rally Finland            17-19/05- Rallye Deutschland            31/08-2/09- Rally New Zealand            5-7/10- Rallye de France - Tour de Corse             12-14/10- Rallye de Espana            26-28/10- Rally Japan            16-18/11- Rally Ireland            30/11-2/12- Wales Rally GB   

Вітаємо Вас, Гость

Головна » Rally Norway
   Rally Norway
Норвегія стала третьою скандінавською країною після Фінляндії і Швеції, яка прийняла у себе етап чемпіонату світу з раллі! І як вважається будь-якій гонці-дебютанту, Rally Norway піднесло немало сюрпризів – як приємних, так і не дуже. Найбільшою ж несподіванкою, напевно, став своєрідний «палацовий переворот» в BP Ford World Rally Team – про свої претензії на лідерство заявив Мікко Хірвонен!
Якщо обидва скандінавські етапи чемпіонату світу, Uddeholm Swedish Rally і Rally Norway, базуються практично поряд (шведські Хагфорс з Карлстадом і норвезький Хамар розділяють менше 200 км) – то і траси обох гонок не дуже сильно повинні відрізнятися один від одного. Рельєф приблизно такий же, траса – швидкі лісові дороги, покриті снігом і льодом.

В цілому, так воно і виявилося, хоча деякі відмінності вдалося помітити – багато норвезьких спецділянок виявилися трохи поповільніші за шведські. Крім того, деколи попадалися досить своєрідні повороти, коли узбіччя виявлялися помітно нижче за саму трасу.


Коли в п'ятницю вранці Мікко Хірвонен з тріском виграв першу спецділянку, тридцятикілометровий «Лотен», і при цьому привіз Маркусу Грьонхольму з Себастьяном Льобом відразу 12 і 17 секунд відповідно – в перший момент ніхто не надав цьому серйозного значення. Здавалося б, нічого дивного – обидва лідери чемпіонату ще не встигли розкотитися, та ще і стартували першими. Значить, незабаром Маркус з Себастьяном швидко поставлять свіжоспеченого лідера на місце. І друга спецділянка, здавалося б, підтвердила подібні прогнози – на досить короткому допі «Хаслемоєн» (трохи менше дюжини кілометрів) Льоб досить легко відіграв майже п'ять секунд у фордовского «бунтаря». Але повторний проїзд «Лотена» удруге поставив все з ніг на голову – Мікко знову його виграв! І якщо Грьонхольма Хірвонен випередив менш ніж на секунду, то Льобу він і цього разу привіз більше 15 секунд!


Але дивна картина – якщо на обох довгих допах Мікко переграв Себастьяна (за два проїзди більше півхвилини відриву), то на середніх і коротких спецділянках фінн потихеньку втрачав свою перевагу. У результаті, Льоб в п'ятницю виграв п'ять СУ з восьми, що і дозволило йому скоротити своє відставання від Хірвонена вдвічі! Можна тільки ворожити, чому ельзасец стільки програв на обох проїздах «Лотена» - чи то дуже багато дрібних помилок зробив, з яких склалися ті самі 15-17 секунд відставання, чи то просто дотепер ще не відновився повністю від травми і травмована рука деколи дає про себе знати на довгих допах. А що Маркус Грьонхольм? Переможець шведського ралі провів вельми добротну гонку і завершив п'ятницю на другому місці, але його виступ на фоні партнера по команді якось не дуже вражав. А внутрішньокомандну дуель Маркус відверто програв, зумівши випередити свого напарника лише на двох спецділянках .


Ось хто доставив немало неприємних хвилин своїм прихильникам, так це Subaru – в п'ятницю вранці їх пілоти виглядали далеко не кращим чином. Аткінсон на абсолютно незнайомій трасі трохи розгубив свій запал і практично весь час перебував за межами залікової вісімки. Сольберг спочатку теж не радував своєю швидкістю, не дивлячись на те, що після Швеції машину норвежця перебрали до останнього гвинта і замінили на ній двигун – сьоме місце, за спинами Джіджі Галлі, Тоні Гардемайстера і Хеннінга Сольберга, виглядало досить блідо. Але в другій половині дня Петтер нарешті розкотився – і дуже швидко піднявся на четверту позицію! Правда, на перемогу на своєму домашньому ралі йому поки розраховувати не доводиться: хвилина відставання після першого ж дня – це дуже багато. Особливо якщо врахувати, що серед його суперників – два фіни, які дуже і дуже непогано уміють виступати на зимових ралі.
Ось кому варто поспівчувати, так це екіпажам Stobart Motorsport – в п'ятницю гонка склалася для них криво і навскіс. Хеннінг Сольберг, до останнього моменту що вважався мало не головним фаворитом Rally Norway (унаслідок відмінного знайомства з місцевими трасами), лише одного разу зумів піднятися до четвертого місця в загальному заліку – і майже відразу втратив все через технічні проблеми (потекла одна із задніх амортизацій). Сьоме місце – це зовсім не те, на що розраховував старший з братів Сольбергов перед початком гонки!


Вже третю гонку підряд не може позбутися неприємностей ще один «стобартовец», фінн Ярі-Матті Латвала. Серія у нього сумна – убита машина на Ралі Монте-Карло, безнадійно замерзлий в Швеції Ford Focus RS WRC 06. В Норвегії юний фінн одержав чергову порцію неприємностей – відразу після успішного старту (третє місце на СУ1) у нього вийшов з ладу рульовий механізм! І все пішло по наростаючій – шість зайвих хвилин перебування на сервісі (хвилина штрафу), потім трихвилинне спізнення на черговий контрольний пункт (ще півхвилини пенальті). У результаті, замість чесно заслуженого четвертого місця Латвала з півтора хвилинами штрафу виявився десятим. Правда, деякою утіхою стала перемога Ярі-Матті на п'ятому допі!


З «приватників» кращим же став Тоні Гардемайстер – фінн вже третю гонку підряд демонструє пристойні результати на своєму Mitsubishi Lancer WRC05 і за підсумками п'ятниці красується на п'ятому місці. А ось тріо на Citroen Xsara WRC залишило досить суперечливі враження. І якщо італієць Джіджі Галлі на своїй франко-итальянской Ксарі (італійська команда Aimont Racing, машина підготовлена на французькій фірмі PH Sport, взута в італійські шини Pirelli) зумів-таки пару раз порадувати високими результатами (два фініші в трійці) і утримався на шостому місці, то дует з OMV Kronos Citroen, Манфред Штоль з Даніелем Карлссоном, особливими успіхами похвалитися не міг. Австрієць ще якось за рахунок своєї стабільності і акуратності зачепився за восьме місце, зате швед п'ятничну частину гонки провів дуже погано – майже весь час показував результати в районі дванадцятого місця і насилу завершив день лише одинадцятим! Адже від Даніеля чекали більшого – швед минулого року виступав на Rally Norway і повинен би був непогано знати місцеві траси.
Такого не було вже декілька років – щоб Себастьян Льоб протягом одного дня натворив стільки помилок і втратив не тільки місце на подіумі, але і всі шанси на результативний фініш у вісімці кращих! А у відсутність ельзасца навряд чи хтось ще зуміє перешкодити Ford відсвяткувати другу підряд перемогу – тільки найфантастичніша невдача не дозволила б виграти Мікко Хірвонену або Маркусу Грьонхольму.
Якщо в п'ятницю умови гонки трохи нагадували ті, що панували тижнем раніше на Uddeholm Swedish Rally (температура небагато чим нижче за нуль, на трасі суміш снігу, гравій і колений лід), то в ніч на суботу все змінилося – могутній снігопад перетворив трасу до невпізнання! На узбіччях миттєво виросли пристойні замети, серед яких деколи майже неможливо було роздивитися засніжену трасу. А погода тим часом не угамовувалася – майже весь день трималася туманна мла, що усугублялася майже безперервним снігопадом. Видимість була майже нульовою!


З самого ранку події знов почали розвертатися за п'ятничним сценарієм – Мікко Хірвонен знову виграв найдовшу спецділянку дня (44-кілометровий «Ельверум»)! Причому молодий фінн задав абсолютно фантастичний темп – якщо у Маркуса Грьонхольма він виграв лише п'ять секунд, то Себсатьяну Льобу привіз вже майже четверть хвилини і тим самим практично подвоїв свій відрив від француза. А ось четвертий час на «Ельверуме» показав Петтер Сольберг, програвши переможцю майже хвилину! Картина була ясніше нікуди – є «Велика трійка» Хірвонен-Грьонхольм-Льоб, до якої дотепер ніхто і близько підібратися не в змозі, не дивлячись на всі зусилля.


На перший погляд, відносна невдача на «Ельверумі» не бентежила Льоба – навіть якщо не вдасться випередити лідируючого Хирвонена, то десять секунд відставання від Грьонхольма при бажанні можна б було відіграти за дві-три спецділянки. Що неначебто і підтвердила перемога Себастьяна на наступному допі. Але далі все пішло самим непередбачуваним чином – після чергового пятнадцатисекундного програшу Хірвонену на СУ «Маунтін» (24 км) Льоба буквально переклинило! Відчайдушний ривок за Грьонхольмом – і миттєво послідував занос в замет, з якого вдалося вибратися тільки через вісім хвилин. Миттєве падіння з третього на одинадцяте місце – і майже дві хвилини відділяли Себастьяна від залікової зони. Зразу ж послідувала ще одна самогубна атака, за якою зразу ж послідувала друга підряд восьмихвилинна відсидка в заметі! І все було кінчено – нікому ще не вдавалося за один день відіграти 17 хвилин відставання і відіграти як мінімум десяток місць. Огидний день для Citroen Sport, що позбавився всіх шансів на пристойний результат – ще вранці на «Ельверуме» Даніель Сордо вибув з боротьби програвши 10 хвилин.


Невдача Леба стала великим подарунком долі для Петтера Сольберга – норвежець тихо і не дуже непомітно піднявся на третє місце, хоча результати його на спецділянках не дуже вражали. Взагалі кажучи, в суботу можна було наочно переконатися в тому, наскільки ж заводські екіпажі Ford перевершували всіх інших в чистій швидкості – якщо за підсумками другого дня ралі Хірвонена і Грьонхольма розділяли лише 20 секунд, то Петтер Сольберг, що йшов третім, відставав від лідера вже майже на чотири хвилини!


На відміну від п'ятниці, цього разу обидва залікові екіпажі Stobart Ford, Хеннінга Сольберга і Ярі-Матті Латвали, виявилися на висоті. За рахунок однієї тільки стабільності і відсутності серйозних неполадок обидва екіпажі благополучно пробилися в п'ятірку кращих, легко при цьому перегравши всіх своїх суперників на Citroen Xsara WRC... Більш того, у Сольберга нарешті з'явився реальний шанс в неділю фінішувати на подіумі – від молодшого брата Хеннінга відділяють лише десять секунд! Якщо врахувати, що останньою спецділянкою ралі стане знову-таки гігантський 44-кілометровий «Ельверум», то ці 10 секунд зовсім нічого не вирішують.


Після грандіозного провалу Citroen Sport честь «Подвійного шеврона» належало відстоювати трьом приватникам – Джіджі Галлі, Манфреду Штолю і Даніелю Карлссону. І якщо перші двоє ще тримали марку, особливо Штоль, що піднявся до шостого місця (випередивши при цьому більш швидкого, але і більш необережного Галлі), то Карлссон вже другий день підряд був не в змозі продемонструвати пристойну швидкість. Можна тільки здогадуватися, що ж твориться з шведом – по ідеї, на сніжних трасах у нього не повинно бути проблем з шинами і настройками автомобіля. Та і тижнем раніше в Швеції Даніель виступив не в приклад краще!


Для Mitsubishi субота склалася досить нещасливим чином – вже вранці з боротьби за очки миттєво вибув Тоні Гардемайстер, що втратив на «Ельверуме» більше двадцяти хвилин! Потім Тоні видав цілу серію відмінних результатів і навіть фінішував другим на вечірньому суперспешелі в Хамаре. Але пізно ввечері фінн все-таки був вимушений визнати свою поразку і знявся з гонки через серйозні технічні неполадки. Зате по-справжньому здивував Ксавьер Понс, який в двох попередніх гонках запам'ятався виключно численними поломками. Іспанець несподівано продемонстрував небувалу жвавість, випередив при цьому цілу групу скандінавів – і пробився на залікове восьме місце!
Після того, як з боротьби за перемогу вибув Себастьян Льоб, вже ніхто не міг загрожувати позиціям BP Ford World Rally Team – команда благополучно завоювала черговий дубль і міцно захопила лідерство як в особистому заліку, так і в Кубку виробників. Але за спинами Мікко Хірвонена і Маркуса Грьонхольма творилося щось абсолютно неймовірне – тільки остання спецділянка розставила все по місцях.
Маршрут останнього дня Rally Norway викликав легке відчуття очманіння – звичайно міський суперспешл завершує гонку, після чого слідує урочиста церемонія нагородження. Але в Норвегії все було з точністю до навпаки – міні-доп в Хамаре був передостаннім, після чого йшов колосальний «Ельверум» з його 44 кілометрами! Можна було тільки здогадуватися, чим закінчиться гонка – перестановки могли вийти найфантастичніші! Що зрештою і відбулося.


Команда BP Ford World Rally Team взагалі піднесла розкішний подарунок своєму шефу Малкольму Уїлсону, якому в суботу виповнилося 51 рік – для цього екіпажам Хірвонена і Грьонхольма було достатньо благополучно фінішувати на двох перших місцях і відсвяткувати черговий дубль. Не дивно, що ще рано вранці в неділю команда заявила – раз два перші місця у неї вже фактично в кишені, то хай пілоти не дурять і спокійно фінішують в колишньому порядку. Така заява розставила всі крапки над „і”, адже запросто могла би послідувати команда Хірвонену віддати перемогу лідеру команди. Але обійшлося – Мікко чесно записав на свій рахунок другу в кар'єрі перемогу, причому завойовану в рівній боротьбі з Маркусом Грьонхольмом і Себастьяном Льобом! Правда, Маркус до останнього моменту норовив відібрати у Мікко перемогу – атакував майже безперервно, особливо на «Ельверуме», і вдвічі скоротив своє відставання, з 20 до 10 секунд.


Але найбільше свято у фордівців було попереду – ще вранці Хеннінг Сольберг відібрав у свого молодшого брата Петтера третє місце і зумів утримати його до самого фінішу! А скільки переживань було на останньому допі, коли Хеннінг на старті несподівано заглох і відразу подарував Петтеру десятисекундну фору! Але все завершилося благополучно – Сольберг-старший вичавив з свого Focus RS WRC 06 все можливе і протягом 44 кілометрів повністю ліквідовував свій десятисекундний стартовий програш! В результаті, вперше за чотири роки всі три місця на подіумі були зайнято екіпажами на автомобілях однієї марки – востаннє таке відбулося в 2003 році, коли Citroen Sport на Rallye Automobile Monte-Carlo завоював три перші місця. А вже для фордівців це взагалі перший такий успіх після 1979 року, коли Ford в Новій Зеландії зайняв чотири перші місця в загальному заліку ралі!


Для Петтера Сольберга фінал гонки носив досить суперечливий характер. З одного боку, норвежець в своїй домашній гонці в останній день втратив місце на подіумі. З іншого – програв-то Петтер не комусь, а власному старшому брату! Основною ж причиною своєї недільної поразки лідер Subaru назвав не найвдаліший вибір шин – на коротких шпильках Impreza жвавістю не порадувала. Але всі ці «шинні» заморочки все одно не змогли приховати головного факту – навіть модернізована Impreza WRC 2006 року як і раніше програє Ford Focus RS WRC 06! Навіть в своїй прощальній гонці заводські Impreza WRC 2006 так і не змогли завоювати подіум. Подивимося, якою же виявиться нова Impreza WRC 2007, дебют якої відбудеться вже через декілька тижнів – на початку березня в Мексиці.


Як і було сказано раніше, в боротьбі за місця в заліковій вісімці на останній спецділянці все встало з ніг на голову – «Ельверум» проявив себе у всій красі! Спочатку Манфред Штоль мало не відразу після старту застряг в заметі і з десятьма хвилинами втраченого часу миттєво вилетів за межі очкової зони, подарувавши тим самим шосте місце Джанлуїджі Галлі. А через декілька хвилин чистою формальністю став поєдинок за передбачуване восьме місце між Даніелем Карлссоном і Ксавьером Понсом – швед в неділю нарешті «прокинувся» і прийнявся атакувати іспанця. Перед «Ельверумом» Даніеля з Ксавьером розділяли трохи більше семи секунд – і навряд чи хто-небудь зміг би передбачити, чим завершився б цей поєдинок. Але всі надії іспанця на перший результативний фініші у складі Mitsubishi звалилися, коли через аварію Понс так і не дістався до фінішу, одержавши 10 хвилин штрафу в рамках SuperRally. У результаті, несподівано одержав розкішний подарунок у вигляді сьомого місця і ще двох очок в скарбничку – і це при тому, що на більшості спецділянок Даніель не зміг фінішувати навіть в десятці якнайшвидших.


А найбільшою несподіванкою став черговий успіх чеха Яна Копецкі, який на своїй Skoda Fabia WRC в останню мить піднявся на восьме місце! Для нього це вже другий результативний фініш в трьох гонках і два очки на рахунку! Звичайно, успіху чеха неабиякою мірою сприяли невдачі Льоба, Понса і Штоля, але все одно його успіх не можна назвати незаслуженим. Чим хороший Копецкі, так це своїм прагненням неодмінно фінішувати без зайвих пригод і умінням вичавити максимально можливий результат з будь-якої ситуації. Залишається тільки в черговий раз констатувати – пора вже Яну при першій же нагоді змінити свою Skoda Fabia WRC на техніку покраще!


Rally Norway. Підсумкове положення
1. Хірвонен/Лехтінен (FIN, Ford Focus RS WRC 06) 3:28.17,0
2. Грьонхольм/Раутіайнен (FIN, Ford Focus RS WRC 06) + 9,5
3. Сольберг Х./Менкеруд (N, Ford Focus RS WRC 06) + 3.44,6
4. Сольберг П./Міллс (N/GB, Subaru Impreza WRC 2006) + 4.01,1
5. Латвала/Анттіла (FIN, Ford Focus RS WRC 06) + 5.30,7
6. Галлі/Берначчині (I, Citroen Xsara WRC) + 7.05,2
7. Карлссон/Жіроде (S/F, Citroen Xsara WRC) + 9.23,7
8. Копецкі/Шованек (CZ, Skoda Fabia WRC) + 11.49,9
.12. Штоль/Мінор (А, Citroen Xsara WRC) + 17.04,6
.14. Леб/Елена (F/MC, Citroen C4 WRC) + 18.13,4

Чемпіонат світу
1. Грьонхольм – 24
2. Хірвонен – 20
3. Льоб – 18
4. Сольберг Х. – 11
5. Сордо – 8
6. Сольберг П. – 8
7. Аткінсон – 6
8. Карлссон – 6

Кубок виробників1. BP Ford World Rally Team – 44
2. Citroen Sport – 28
3. Stobart Ford – 16
4. Subaru WRT – 15
5. OMV Kronos Citroen – 14

Переглядів: 822

© 2007
Sasha Pidlusky
Ivano-Frankivs'k
Головна | Результати | Раллі | Команди | Пілоти | Календар | Історія | Галерея