Монако Швеція Мексика Йорданія Аргентина Італія Греція Туреччина Фінляндія Німеччина Нова Зеландія Іспанія Франція Японія Уельс
   

 
Наступне раллі
Ралі Мексики

Себастьян Льоб -116
Маркус Гронхольм -112
Мікко Хірвонен -99
Даніель Сордо -65
Петтер Сольберг -47
Хенінг Сольберг -34
Кріс Аткінсон -31
Я.-М. Латвала -30
BP Ford -212
Total Citroen -183
Subaru -87
Stobart Ford -81
OMV Kronos -45
Munchi's Ford -14

   19.08.2017, 18:44   

 

 

 

 

               

19-21/02- Rallye Monte Carlo         9-11/02- Swedish Rally         16-18/02- Rally Norway            9-11/03- Rally Mexico            30/03-1/04- Rallye de Portugal            4-6/05- Rally Argentina            18-20/05- Rally Italia Sardegna            1-3/06- Acropolis Rally of Greece            3-5/08- Rally Finland            17-19/05- Rallye Deutschland            31/08-2/09- Rally New Zealand            5-7/10- Rallye de France - Tour de Corse             12-14/10- Rallye de Espana            26-28/10- Rally Japan            16-18/11- Rally Ireland            30/11-2/12- Wales Rally GB   

Вітаємо Вас, Гость

 Історія раллі
Головна » Історія » Історія

Поділ по класам (раллійні авто)

Кожному - своє місце



Часто при вивченні результатів раллійних змагань викликає здивування, на перший погляд, вельми хитромудра система класифікації учасників - загадкові комбінації букв і цифр Щоб розібратися у всьому цьому, доведеться починати з самих азів.

В сучасному ралі всі автомобілі ділять на дві групи, N і А, які включають вісім класів, з першого по восьмий (по чотири на кожну групу). Фактично, кожна група дублює іншу по загальних технічних характеристиках - відмінності полягають тільки по рівню підготовки до змагань. Свого часу ще існувала легендарна група В, що потрапила під заборону в 1986 році - абсолютно особлива категорія, автомобілі якої кардинально відрізнялися від своїх серійних аналогів Але це вже тема для окремої розмови, а зараз поки обмежимося тільки групами А і N, оскільки саме вони і представлені в сучасному світовому ралі.

Головна вимога до фірм-виробників - так звана омологація: реєстрація і затвердження в FIA всієї необхідної технічної документації на конкретний автомобіль, на базі якого створюються його раллійні версії. Причому при підготовці спортивної техніки всі її параметри не повинні відрізнятися від затверджених, інакше послідує покарання. Можна привести два випадки, що відбулися нещодавно. Спочатку була історія з Ford Focus WRC на початку 1999 року, коли "форд" під час "Ралі Монте-Карло" "пов'язали" на технічній комісії через невідповідність водяних насосів омологірованному зразку, і фінішуючого третім Коліна МакРея дискваліфікували. В 2000 році переможця "Ралі Австралії" Томмі М’якінена позбавили перемоги - з'ясувалося, що турбонагнітач на Mitsubishi Lancer Evo VI відрізнявся від затвердженого зразка. Найгучніший скандал вибухнув в 1995 році, коли "Тойоту" викрили в махінаціях з системою турбонаддуву. В результаті, послідувала дворічна дискваліфікація. Втім, цей час не пропав дарма - з'явилася можливість спокійно, ні на що не відволікаючись, зосередити свої зусилля на створенні Toyota Corolla WRC.



Група N.


Це серійний автомобіль, який повинен бути випущений в кількості не менше 2500 шт. При підготовці його до змагань дозволено допрацьовувати кузов, систему випуску, набудувати підвіску, замінити амортизації. Проводиться також перепрограмування бортового комп'ютера, що управляє двигуном.

Заборонено змінювати гальмівну систему (можна тільки замінити гальмівні колодки), конструкцію двигуна, схему і геометрію підвіски. Конструкція коробки передач і її передавальні числа повинні залишатися без змін.

Дещо осібно стоїть клас N4. Як правило, такі автомобілі походять з так званої "омологаціонної серії", завдяки якій виробник одержує право перейти у вищу групу А. Свого часу це привело до появи таких унікальних серійних автомобілів, як Lancia Delta HF Integrale, Ford Escort RS Cosworth, Toyota Celica GT-Four, Mitsubishi Lancer Evo, які, як і їх чисто раллійні побратими, оснащені двигуном з турбонаддувом і приводом на всі колеса.


Група А



Дозволені набагато більш радикальні конструктивні зміни - спортивна підвіска, відмінна від серійної, спеціальна гоночна коробка передач. Може бути дещо змінена конструкція двигуна: інше співвідношення діаметра циліндрів і ходу поршня, збільшення кількості оборотів, вживання високотехнологічних матеріалів (композити і спеціальні сплави) і т.д.

Проте неодмінно повинна дотримуватися одна умова: автомобіль групи А по своїй конструкції повинен у загальних рисах співпадати з базовою серійною машиною. Тобто, щоб одержати право омологірувати автомобіль в класі А8 (до 3500 куб.см або 2000 куб.см з турбонаддувом і повний привід), базовий серійний автомобіль теж повинен мати повнопривідну трансмісію і дволітровий турбодвигун. Поява класу N4 зобов'язана, головним чином, саме цим вимогам. Часто нелегко відрізнити з першого погляду N-групповой автомобіль від його А-аналога - особливо це стосується Mitsubishi Lancer Evo.




WRC(World Rally Car)



Сама ліберальна категорія автомобілів, яка останнім часом остаточно витіснила "класичний" А8. По технічних параметрах відноситься до А8, проте зміни допускаються максимальні. Не обов'язково, щоб базовий серійний автомобіль мав привід на всі колеса і турбомотор. Можна готувати спортивний двигун, що не має серійного аналога.

Завдяки цьому WRC має дуже мало спільного з базовим серійним автомобілем, а для його омологації достатньо випуску мінімальної серії в 20 машин. Проте є і певні обмеження - двигун повинен знаходитися спереду. Тобто, на відміну від знаменитої групи В, мотор не можна розміщувати в базі за спинами пілотів - якщо тільки в серійному аналогу не застосована подібна компоновка.

Такий ліберальний регламент дозволив протягом п'яти років збільшити кількість команд учасниць з трьох до семи - і це при тому, що ралі покинули "Тойота" і "Сеат". В найближчі три роки очікується поява у вищому дивізіоні ще двох нових команд. З чуток, однією з них стане "Сузукі"


Kit Car


Окрема категорія автомобілів групи А з атмосферним двигуном до 2000 куб.см і приводом на одну вісь. Можна готувати по будь-якому з трьох класів: А5, А6 і А7.

Ці автомобілі створюються по спецзамовленню, причому проводиться мало не поштучна збірка, що і послужило приводом для їх назви. В якихось деталях може відрізнятися від омологірованого серійного зразка: інша конструкція двигуна, зміна розмірів (зокрема, ширини автомобіля - у кит-карів допустима ширина складає 185-188 см) і аеродинаміки. Проте подібні зміни можуть бути внесені тільки з одноголосної згоди суперників - виробників раллійних автомобілів даної категорії. Загалом, кіт-кари займають приблизно таке ж положення в своїх класах, що і WRC в А8.




Розділення на класи проводиться, в першу чергу, по робочому об'єму двигуна.




N4, А8 (включаючи WRC).


Об'єм двигуна до 3500 кубічних сантиметрів (без турбонаддува - так званий "атмосферний") або до 2 літрів (з наддувом). Як правило, автомобілі мають привід на всі колеса, хоча допускаються відхилення - ще недавно на трасах можна було зустріти задньопривідні Mercedes E190 з атмосферним 2,2-літровим двигуном або BMW M3 з 2,4-літровим "атмосферником".

Мінімальна вага - 1230 кг. Якщо ж кубатура мотора перевищує встановлені норми, автомобіль навантажують додатковою вагою (як в Audi Coupe S2 з 2144-кубовим турбодвигуном). Крім того, це єдина категорія, де дозволено вживання турбодвигуна і повного приводу. Існує ще допустима межа потужності - обмежувач повинен спрацьовувати на відмітці 300 л.с.




N3, А7


Атмосферний двигун з робочим об'ємом до 2000 куб. см. Привід на одну вісь. Мінімальна вага - 1000 кг. Це автомобілі так званої "Формули-2" - свого часу FIA намагалася "розкрутити" цей клас і проводити в ньому окремий чемпіонат для фірм-виробників. Кілька років тому ця категорія виглядала достатньо солідно - в ній були представлені "Шкода", "Фольксваген", "Сеат", "Хьюндаї", "Опель", "Рено", "Пежо"

Проте, поява WRC з його ліберальним технічним регламентом поставила хрест на "Формулі-2" - велика частина команд перейшла у вищий дивізіон з власними WRC, а інші звернули свої раллійні програми. Тому зараз дволітрові автомобілі можна зустріти тільки в європейських і національних змаганнях - в чемпіонаті світу таких машин одиниці




N2, А6


Атмосферний двигун з робочим об'ємом до 1600 куб. см, потужність обмежена 200 л.с. Мінімальна вага - 920 кг. В даний момент - найперспективніший клас. В 2001 році Міжнародна Федерація ввела окремий залік в категорії Super 1600 (зараз перейменований в Junior). Передбачається, що цей клас повинен стати чудовою школою для молодих гонщиків - достатньо тільки назвати чемпіона в Super 1600 Себастьяна Лоеба. І багато автовиробників теж зацікавлені у відносно дешевій і простій (в порівнянні з WRC) категорії - вона дозволить їм "засвітитися" в ралі без великих фінансових витрат. І результат вже є - очі буквально розбігаються від різноманітності автомобілів - Ford Puma, Citroеn Saxo, Fiat Punto, Opel Corsa, Suzuki Ignis, Peugeot 206 XS, Volkswagen Polo, MG ZR, Renault Clio Поява таких "заряджених" автомобілів малого класу привела до тому, що FIA встановила планку мінімальної ваги для Super 1600 на відмітці в 1000 кг.



N1, А5.


Атмосферний двигун з робочим об'ємом до 1400 куб. см. Мінімальна вага - 840 кг. Видно, з розвитком класу Junior поступово зникне з чемпіонатів світу - за великим рахунком, в цій категорії виступають тільки три-чотири екіпажі на мініатюрних Nissan Micra, Ford Но і Peugeot 106.

Категорія: Історія | Додав: admin (23.03.2007) | Автор: Alex Pidlusky
Переглядів: 991 | Рейтинг: 5.0 |

Всего комментариев: 0


© 2007
Sasha Pidlusky
Ivano-Frankivs'k
Головна | Результати | Раллі | Команди | Пілоти | Календар | Історія | Галерея